Γλώσσα


Ε΄ΤΑΞΗ – ΕΝΟΤΗΤΑ 11

Παιχνίδια, παιχνίδια…

Στόχοι ενότητας :
Περιγράφουμε πώς παίζονται διάφορα παιχνίδια
Κατανοούμε και δίνουμε οδηγίες για να παίξουμε παιχνίδια
Ξεχωρίζουμε τις εγκλίσεις των ρημάτων
Χρησιμοποιούμε απρόσωπα ρήματα
Κλίνουμε επίθετα σε –ος, -ο και –ων, -ούσα, -ον


  • Οι εγκλίσεις είναι μορφές που παίρνει το ρήμα ανάλογα με το τι θέλει να δηλώσει ο ομιλητής :  βεβαιότητα, επιθυμία, προσταγή.
  • Οι εγκλίσεις είναι τρεις : Οριστική – Υποτακτική – Προστακτική
  • Το Απαρέμφατο και η Μετοχή δεν είναι εγκλίσεις.
Οριστική


Θα χαλάσει ο καιρός αύριο.
Υποτακτική


Θέλω να έρθεις.
Προστακτική


Φύγε αμέσως.
Οι τρεις αυτές εγκλίσεις λέγονται προσωπικές, επειδή έχουν ξεχωριστούς τύπους για τα διάφορα πρόσωπα ( εγώ, εσύ…, εμείς…) κάθε αριθμού.
Εκτός αυτών των τριών εγκλίσεων υπάρχουν και δυο άλλες, το απαρέμφατο και η μετοχή, που λέγονται απρόσωπες, επειδή δε σχηματίζονται σε κάποιο πρόσωπο του   ενικού ή πληθυντικού αριθμού.
Το απαρέμφατο σχηματίζεται μόνο στον Αόριστο Ενεργητικής και Παθητικής φωνής και χρησιμεύει για το σχηματισμό του Παρακειμένου, του Υπερσυντέλικου και του Συντελεσμένου Μέλλοντα. ( έχει, είχε, θα έχει βρέξει -  έχει,  είχε,  θα έχει βρεχτεί )
Οριστική


Θα χαλάσει ο καιρός αύριο.
Υποτακτική


Θέλω να έρθεις.
Προστακτική


Φύγε αμέσως.
Οι τρεις αυτές εγκλίσεις λέγονται προσωπικές, επειδή έχουν ξεχωριστούς τύπους για τα διάφορα πρόσωπα ( εγώ, εσύ…, εμείς…) κάθε αριθμού.
Εκτός αυτών των τριών εγκλίσεων υπάρχουν και δυο άλλες, το απαρέμφατο και η μετοχή, που λέγονται απρόσωπες, επειδή δε σχηματίζονται σε κάποιο πρόσωπο του   ενικού ή πληθυντικού αριθμού.
Το απαρέμφατο σχηματίζεται μόνο στον Αόριστο Ενεργητικής και Παθητικής φωνής και χρησιμεύει για το σχηματισμό του Παρακειμένου, του Υπερσυντέλικου και του Συντελεσμένου Μέλλοντα. ( έχει, είχε, θα έχει βρέξει -  έχει,  είχε,  θα έχει βρεχτεί )
Ψηφιακή εξάσκηση
Απρόσωπα ρήματα


  Απρόσωπα λέγονται τα ρήματα που χρησιμοποιούνται στο γ’ ενικό πρόσωπο (αυτός, αυτό, αυτή, αυτοί, αυτά) και δεν έχουν ως υποκείμενο κάποιο πρόσωπο ή πράγμα που να υπάρχει ή να εννοείται. Τα ρήματα αυτά έχουν ως υποκείμενο μια ολόκληρη φράση
π.χ.  Φαίνεται πως θα βρέξει.
π.χ.  Ακούγεται ότι αύριο θα πάμε εκδρομή.



  • Απρόσωπα ρήματα είναι τα εξής ρήματα: απαγορεύεται, ανακοινώνεται, αποφασίζεται, διαδίδεται, πρέπει, εννοείται, ψιθυρίζεται, συμφέρει, υποτίθεται, πρόκειται, υπενθυμίζεται, επιτρέπεται, πιστεύεται, λέγεται, ακούγεται, κ.ά.

Ρήματα που αναφέρονται σε φυσικά φαινόμενα ή στην έναρξη χρονικών διαστημάτων: αστράφτει, βραδιάζει, δροσίζει, καλοκαιριάζει, φέγγει, χιονίζει, ψιχαλίζει, φωτίζει, μπουμπουνίζει, ξημερώνει, φυσά κ.ά.
Προσοχή
Ένα ρήμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως προσωπικό και ως απρόσωπο.

 Απαγορεύεται το κάπνισμα. (προσωπικό)
Απαγορεύεται να καπνίζετε. (απρόσωπο)
Απρόσωπες εκφράσεις
Εκτός από μονολεκτικά απρόσωπα ρήματα έχουμε και απρόσωπες φράσεις. Οι φράσεις αυτές αποτελούνται από το γ’ ενικό πρόσωπο του ρήματος είμαι και ένα ουδέτερο επιθέτου ή ένα ουσιαστικό
πχ  Δεν είναι σωστό να τσακώνεστε. 
Ορθογραφία Ρημάτων

Από τους παραπάνω κανόνες εξαιρούνται  τα μέθυσα και μήνυσα

 Η Ορθογραφία των καταλήξεων -είτε, -είται, -ήστε. -είστε

Η κατάληξη –είτε


την κατάληξη αυτήν τη συναντάμε:
  • στο β' πληθυντικό του ενεστώτα της ενεργητικής φωνής στην οριστική, την υποτακτική και την προστακτική
  • στο β' πληθυντικό του παθητικού αορίστου στην προστακτική και υποτακτική.
π.χ.
εσείς κινείτε (οριστική)
να κινείτε (υποτακτική)
να κινηθείτε (υποτακτική)
κινηθείτε (προστακτική)

Η κατάληξη –είται


την κατάληξη αυτήν τη συναντάμε:
  • στο γ΄ ενικό πρόσωπο της οριστικής ενεστώτα της παθητικής φωνής
π.χ.
Το ποδήλατο κινείται. (οριστική)
Η ομάδα μας αδικείται από το αποτέλεσμα. (οριστική)
Ο μαθητής καλείται στο γραφείο. (οριστική)

Η κατάληξη –ήστε


την κατάληξη αυτήν τη συναντάμε:
  • στο β΄ πληθυντικό πρόσωπο της προστακτικής αορίστου της ενεργητικής φωνής
π.χ.
εσείς οδηγήστε
εσείς μετακινήστε

Η κατάληξη –είστε


την κατάληξη αυτήν τη συναντάμε:
  • στο β΄ πληθυντικό πρόσωπο της οριστικής ενεστώτα της παθητικής φωνής
π.χ.
εσείς θεωρείστε
εσείς μετακινείστε

Επίθετα σε -ος, -ο / επίθετα σε -ων, -ουσα, -ον

  • Τα επίθετα σε -ος, -ο προέρχονται από τα αρχαία ελληνικά κι έχουν συνήθως δύο γένη.
  • Τα επίθετα σε -ων, -ουσα, -ον, προέρχονται από μετοχές ενεργητικής φωνής ρημάτων της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. 


Παιχνίδια για την αυλή
Πως παιζότανε τα παιδικά παιχνίδια

Καλημέρα Βασιλιά
Το ρολόι
Τα κεραμιδάκια
Αλάτι ψιλό
Στρατιωτάκια
Το κουτσό





Σάββατο 6 Απριλίου 2013
Δέκα κανόνες για μικρούς συγγραφείς...
1.
Να έχεις πάντα μαζί σου ένα μολύβι για να σημειώνεις τις ιδέες σου. Ή καλύτερα δύο, μπορεί να σου σπάσει καμιά μύτη. 
2.
Για να γράφεις καλά, πρέπει να σβήνεις συχνά. Η ιστορία μένει μισή αν βγάλεις τα μπλα μπλα. Οπότε ας έχεις μαζί σου και γόμα καλύτερα.
3.
Τα μάτια και τα αυτιά σου ανοιχτά. Οι ωραιότερες ιστορίες είναι αυτές που κάποιος αρχίζει να διηγείται στο διπλανό του στο δρόμο, στο πάρκο, στο μετρό. Εσύ ακούς και μετά αλλάζεις, προσθέτεις τα δικά σου. Ιδέες μπορείς να πάρεις και από τα μυθιστορήματα των αγαπημένων σου συγγραφέων. Οι καλοί συγγραφείς είναι και μανιώδεις αναγνώστες

4.
Να σκέφτεσαι πάντα “τι θα γινόταν αν;” Έτσι θα ξεκολλάς σε δύσκολες στιγμές.
5.
Αν κάτι δεν πάει καλά, μη συνεχίσεις να γράφεις. Γύρνα πίσω στο σημείο που τα πράγματα πήγαιναν ακόμη καλά, σβήσε ότι έγραψες από εκείνο το σημείο και μετά και ξαναρώτα: “τι θα γινόταν αν”;
6.
Διάβασε δυνατά ό,τι έγραψες. Κάνε πώς τα έγραψε κάποιος που τον συμπαθείς κάπως, αλλά όχι πολύ. Κάνε τώρα πώς αυτός ο κάποιος σε ρωτάει τι πρέπει να αλλάξει για να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η ιστορία. Σκέψου τι θα του πεις.
7.
Να έχεις πάντα δίπλα σου ένα λεξικό. Όχι για να γράφεις περίπλοκες λέξεις, αλλά για να ξέρεις τι σημαίνουν και να τις χρησιμοποιείς μόνο αν χρειαστεί. Και για να ελέγχεις την ορθογραφία σου.
8.
Μη χρησιμοποιείς χαζοπαρομοιώσεις. Π.χ. τα σύννεφα ήταν άσπρα σαν βαμβάκι.
9.
Να παιδεύεις τους ήρωές σου, αλλά να τους αγαπάς κιόλας, να προσπαθείς να τους καταλάβεις (ξεκίνα με αδέρφια, ξαδέρφια, φίλους, όχι και τόσο φίλους. Προσπάθησε να αναλύσεις γιατί φέρονται όπως φέρονται. Δες τους σαν ήρωες).
10.
Μην καταδεχτείς να τελειώσεις την ιστορία με δίδαγμα. Είναι σαν να λες ένα ανέκδοτο και μετά να προσπαθείς να το εξηγήσεις.


Σκέφτομαι και γράφω για την Ε΄δημ. κλίκ εδώ




ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Ενότητα 13: Κατασκευές
Σε αυτή την ενότητα:
  • Περιγράφουμε κατασκευές­
  • Δίνουμε οδηγίες πώς φτιάχνουμε κατασκευές
  • Ξεχωρίζουμε την ενεργητική από την παθητική σύνταξη και μετασχηματίζουμε τη μία στην άλλη.
Είδη λόγου / Είδη κειμένων:
  • Κατευθυντικός λόγος (οδηγίες)
  • Κείμενα ενημερωτικά και επιστημονικά, οδηγίες κατασκευής
Περιλαμβάνον­ται τα κείμενα:
α. Κατασκευές της φύσης:
 β. Κατασκευές των ανθρώπων:
  γ. Μαθηματικές κατασκευές:
    





ΓΛΩΣΣΑ ( ΚΕΦ13 Κατασκευές των ανθρώπων )

Οδηγίες για τη δημιουργία μιας κατασκευής

Για να δώσουμε οδηγίες για τη δημιουργία μιας κατασκευής, πρέπει να συμπεριλάβουμε τα εξής στοιχεία:

Α.Υλικά: Αναφέρουμε τα υλικά και τα εργαλεία που θα χρειαστούμε για να φτιάξουμε τη συγκεκριμένη κατασκευή.
Β.Τρόπος εργασίας: Αναφέρουμε την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε για να φτιάξουμε την κατασκευή( στάδια ).
Γ.Τεχνικές οδηγίες: Γράφουμε ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε για να φτιάξουμε την κατασκευή. Όταν δίνουμε οδηγίες, χρησιμοποιούμε ρήματα σε Ενεστώτα Οριστικής ή Αόριστο Υποτακτικής ή Αόριστο Προστακτικής.
Δ.Επιπλέον πληροφορίες: Εδώ μπορούμε να δώσουμε συμβουλές για την επιτυχία της κατασκευής ή λύσεις για προβλήματα που τυχόν παρουσιαστούν στην πορεία της δημιουργίας της κατασκευής.
Κατασκευή : Ρολόι τοίχου από  CD
Τα υλικά που θα χρειαστείτε:
  • Ένα παλιό CD,
  • Διάφορα χρώματα ή αυτοκόλλητα για να διακοσμήσετε την επιφάνειά του,
  • Αν θέλετε μπορείτε να κολλήσετε αυτοκόλλητους αριθμούς (αλλιώς τους ζωγραφίζετε κι αυτούς)
  • Ένα μηχανισμό από ρολόι (μπορείτε επίσης να αναζητήσετε κάποιο παλιό ξεχασμένο επιτραπέζιο ρολόι που σας είχαν χαρίσει για διαφημιστικούς λόγους και να αφαιρέσετε το μηχανισμό του)
  • Κόλλα για να κολλήσετε το μηχανισμό πάνω στο CD,
  • Ένα αυτοκόλλητο κρεμαστράκι για να το κολλήσετε στην πίσω επιφάνεια του CD, το οποίο θα χρησιμέψει για κρεμάσετε το ρολόι στον τοίχο.
Διαδικασία  κατασκευής
Ξεκινήστε με το ζωγράφισμα της επιφάνειας του CD, συμπληρώνοντας τους αριθμούς (στη σωστή πάντα θέση). Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αν θέλετε, συμπληρωματικά, αυτοκόλλητα της αρεσκείας σας, όπως η αγαπημένη σας ομάδα, καλλιτέχνες κ.λ.π.

Όταν στεγνώσουν τα χρώματα, συνεχίστε με το κόλλημα του υλικού που θα χρησιμέψει για το κρέμασμα του ρολογιού στον τοίχο, και τελειώστε κολλώντας το μικρό κουτάκι με το μηχανισμό του ρολογιού, ακριβώς στο κέντρο του CD, στην μπροστινή επιφάνεια. Προσέξτε μόνο έτσι ώστε η θέση και οι κατευθύνσεις των δεικτών να αντιστοιχούν στους ανάλογους αριθμούς.
Καλή επιτυχία.
Κατασκευή : “Βαρκούλα του ψαρά”

1ο Βήμα 

2ο Βήμα 
3ο Βήμα 
4ο Βήμα 
5ο Βήμα 
Με ένα ή με δυο λ 

Κάνε κλικ εδώ
ΕΝΟΤΗΤΑ 15η - ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ


Τηλεόραση : Τα θετικά και τα αρνητικά .


Την είπανε  Τι-Βι, ή  τελεβίζιον  ακόμη και χαζοκούτι .
Μιλάμε φυσικά για την τηλεόραση που έχει τόση  επιρροή επάνω μας και τις πιο πολλές φορές μας απορροφάει με τις απατηλές εικόνες της.

Τηλεόραση, ένα μέσο επικοινωνίας  στην υπηρεσία του καλού και του κακού»
Η τηλεόραση είναι πλέον βασικό στοιχείο στη ζωή μας, .Είναι  ένα επίτευγμα της σημερινής τεχνολογίας, εύκολο στην χρήση του και προσιτό σε μικρούς και μεγάλους. Είναι αλήθεια ότι μπορεί να προσφέρει καλές και πολύτιμες υπηρεσίες στον άνθρωπο, διότι μας πληροφορεί, μας ενημερώνει και  μας ψυχαγωγεί.





Αρκτικόλεξα είναι οι συντομογραφίες που σχηματίζονται από τα αρχικά γράμματα φράσεων, οι οποίες συνήθως δηλώνουν:
ονομασίες συλλόγων, σωματείων, οργανισμών, επιχειρήσεων, πολιτικών κομμάτων κτλ.. 
  • Τα αρκτικόλεξα γράφονται με κεφαλαία και χωρίς τελεία ανάμεσα τους, εκτός αν μια λέξη αποδίδεται με δύο γράμματα στο αρκτικόλεξο.
Συντομογραφίες (ή βραχυγραφίες) είναι οι συντομευμένες λέξεις που αποτελούνται από κάποια γράμματα μιας λέξης ή φράσης.
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ











Η δομή μιας διαφήμισης.






 Η διαφήμιση από τα πολύ παλιά χρόνια αποτελούσε πάντα το μεγαλύτερο "όπλο" των εταιρειών στην προώθηση των προϊόντων τους. Τα ραδιόφωνα, οι τηλεοράσεις και τα περιοδικά ήταν πάντα γεμάτα από αυτές.
Στις μέρες μας η διαφήμιση παρουσιάζεται παντού: στις εφημερίδες, στα περιοδικά, στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, στο διαδίκτυο, στους τοίχους(αφίσες)
Η διαφήμιση πληροφορεί και ενημερώνει για τα προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά. Βέβαια το κάνει τις περισσότερες φορές ελκυστικά για να πείσει τον καταναλωτή να τα αγοράσει. Άραγε λέει την αλήθεια; Ή μήπως προβάλλει μόνο τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος και δεν αναφέρεται καθόλου στα τυχόν μειονεκτήματα;



 
Ο σωστός αγοραστής θα πρέπει να καταλάβει τα "κόλπα" της κάθε διαφήμισης.
 Η διαφήμιση συνήθως αποτελείται:
ü  από μια εικόνα(αν είναι έντυπη η διαφήμιση)
ü  από το όνομα του προϊόντος
ü  από το όνομα της κατασκευαστικής εταιρείας(φίρμα ή μάρκα)
ü  από ένα "σλόγκαν" δηλαδή μια λιγόλογη φράση που την καταλαβαίνουμε αμέσως, έξυπνη, διασκεδαστική ή εντυπωσιακή, εύκολη για να την απομνημονεύσουμε και να την επαναλάβουμε.


·  από ένα κείμενο που σχολιάζει ή περιγράφει το προϊόν(περιγραφικό κείμενο)

·         από ένα σύντομο σκετς παιγμένο από ηθοποιούς ή τραγουδιστές ή απλούς ανθρώπους που συνήθως είναι όμορφοι, πετυχημένοι και ευτυχισμένοι.

·         Έτσι όπως καταλαβαίνουμε κάθε διαφήμιση έχει και θετικά αλλά και αρνητικά στοιχεία.

·         Στα θετικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε :
Ενημερώνει, γνωστοποιεί, πληροφορεί τους καταναλωτές για τα προσφερόμενα προϊόντα.  
Προκαλεί άμιλλα και συναγωνισμό ανάμεσα στις βιομηχανίες και στους παραγωγούς προϊόντων, με συνέπεια να βελτιώνεται η ποιότητα τους.
Δημιουργεί νέα επαγγέλματα (μακετίστες, σχεδιαστές, διαφημιστές, διαφημιστικά γραφεία, αφισοκολλητές)
.Καταπολεμά την ανεργία, γιατί απασχολεί πολλούς ανθρώπους.
Η άμιλλα και ο συναγωνισμός μειώνει τις τιμές των προϊόντων, γιατί έχουν μεγαλύτερη ζήτηση .
Αναπτύσσεται το εμπόριο.
Τονώνεται η εθνική οικονομία, γιατί αυξάνεται η παραγωγικότητα.
Αυξάνονται οι πωλήσεις.
Βοηθά το καταναλωτικό κοινό στην εκλογή των προϊόντων
Οι κρατικές διαφημίσεις αποτρέπουν από βλαβερές για την υγεία συνήθειες (τσιγάρο, ναρκωτικά), ενημερώνουν για κινδύνους (AIDS, κλπ.) και προτείνουν μέτρα πρόληψης.

Και βέβαια στα αρνητικά: 
Περιορίζει την ελευθερία της βούλησης και της σκέψης , γιατί δέχεται τις συνεχείς πιέσεις της διαφήμισης. Έτσι ο άνθρωπος χάνει την πρωτοβουλία του, γίνεται εξωκατευθυνόμενος, γιατί άλλοι αποφασίζουν γιʹ αυτόν. Η διαφήμιση αλλοτριώνει τον άνθρωπο.
Ο άνθρωπος ωθείται στην υπερκατανάλωση, γιατί επηρεάζεται από τη γνωστοποίηση νέων προϊόντων και καταναλώνει περισσότερα από τις ανάγκες του τις πραγματικές.
Εξαπατά τον καταναλωτή η συνεχής διαφήμιση, για την ποιότητα του διαφημιζόμενου προϊόντος.
Δημιουργεί στον άνθρωπο επιθυμίες, από τις οποίες ένα μεγάλο μέρος είναι άσχετες με τις πραγματικές του ανάγκες.
Η διαφήμιση αυξάνοντας τις επιθυμίες προκαλεί άγχος, ένταση προσπαθειών για πραγμάτωση τους, η οποία όταν δεν πραγματοποιηθεί, οδηγεί τον άνθρωπο στη βία, τα ναρκωτικά, το έγκλημα ή στη διαταραχή της ψυχικής ισορροπίας.
Διογκώνει τις ατομικές ανάγκες με την προβολή πολλών υλικών αγαθών σε βάρος των κοινωνικών αναγκών (σχολείων, νοσοκομείων, βιβλιοθηκών, κέντρων νεότητας, αθλητικών χώρων κλπ.).
Αναπτύσσει την υλιστική τάση και αντίληψη, με συνέπεια ο άνθρωπος να στρέφεται στη διαρκή συσσώρευση υλικών αγαθών.

Η διαφήμιση έχει μεγάλο οικονομικό κόστος, το οποίο πληρώνει τελικά ο καταναλωτής με την αύξηση των τιμών των προϊόντων.
Προβάλλει και επιβάλλει νέα πρότυπα ζωής και νέες αξίες.
Η ζωή τυποποιείται σύμφωνα με τα προβαλλόμενα πρότυπα.
Η συνεχής «πλύση εγκεφάλου», που υφίσταται το άτομο από τα διαφημιστικά μηνύματα , το συνηθίζει να δέχεται αδιαμαρτύρητα ότι του "πλασάρουν" με αποτέλεσμα να γίνει ένα άβουλο όν.
Η διαφήμιση ωραιοποιεί τη ζωή , γιατί καλύπτει τις άσχημες πλευρές της και τις δυσκολίες της και τονίζει τις καλές. Διαστρεβλώνει την αλήθεια και παρουσιάζει στον άνθρωπο έναν εξωπραγματικό, πλαστό και φανταστικό κόσμο. Έτσι στο νέο δημιουργεί ψεύτικες εντυπώσεις για τη ζωή και τις ανθρώπινες σχέσεις με τις τεχνητές υπερβολές της.

Πνευματική καταπίεση, γιατί ναρκώνεται η σκέψη. Ο άνθρωπος χάνει την ελευθερία της βούλησης , μετατρέπεται σε παθητικό δέκτη , με συνέπεια να αδρανοποιείται πολιτικά και κοινωνικά.

Και λίγη γραμματική ! 

Αντικείμενο


Το αντικείμενο είναι ο όρος της πρότασης που φανερώνει που μεταβαίνει η ενέργεια του υποκείμενου. Το αντικείμενο μπορεί να είναι πρόσωπο ή πράγμα ή κατάσταση και μπαίνει συνήθως σε μια από τις πλάγιες πτώσεις, συνήθως στην αιτιατική.
                                     Π.χ. Η Μαρία άνοιξε (τι;) την πόρτα.


Τα είδη του αντικείμενου είναι:

Το άμεσο αντικείμενο: Είναι το πρόσωπο ή το πράγμα στο οποίο φθάνει άμεσα η ενέργεια του υποκειμένου.                                                                                                
Π.χ. Ο ξυλοκόπος κόβει τα ξύλα. 
Έμμεσο αντικείμενο: Τούτο συμπληρώνει την έννοια της ρηματικής ενέργειας, όταν υπάρχουν στην πρόταση περισσότερα από ένα αντικείμενα.                        
Π.χ. Διδάσκω το μαθητή μουσική, ο Πέτρος μου έδωσε το βιβλίο.
Τα ρήματα που έχουν δύο αντικείμενα λέγονται δίπτωτα. 

Επίσης αντικείμενο λέγεται κάθε πράγμα που μπορεί να υποπέσει στις αισθήσεις του ανθρώπου. 

 



  

















Σ’ αυτή την κατηγορία ρημάτων ανήκουν και τα σύνθετα με το αρχαιοελληνικό ρήμα άγω, π.χ.:
Ενεστώτας: παράγω
Παρατατικός: παρήγα
Εξακολουθητικός μέλλοντας: θα παράγω
Συνοπτικός μέλλοντας: θα παραγάγω
Αόριστος: παρήγαγα
Παρακείμενος: έχω παραγάγει
 


Προσθήκη λεζάντας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου